Australien og New Zealand 2008

Den overordende rejseplan kan ses nederst på denne side.

Se billeder fra Australien og New Zealand.

Hjemrejse (19-20.  marts)
Så er det på tide at vende næsen hjem til vinteren i Danmark. Vi tog afsted i god tid til lufthavnen, hvilket viste sig at være en god ide. Da vi checkede ind blev klapvogn og det hele vejet med og vi havde 4 kilo for meget med. Efter lidt snakken frem og tilbage kunne vi tage den ene af taskerne med som håndbagage og så var de 4 kilo ikke længere et problem. Næste hurdle var at vi skulle betale udrejseskat. det tog en længere krig at få klaret det. New Zealand må være bureaukratiets højborg. Efter den sædvanlige sikkerhedsvagts roden rundt i håndbagagen var vi klar til at stige på flyveren mod Sydney.

Det blev en meget lang tur hjem. De første flyvninger gik fint men turen fra Singapore til London føltes meget længere end de 14 timer den varede. På trods af at BA praler af at de tager hensyn til børnene og serverer mad o.l. for dem først, så var det bestemt ikke det vi oplevede. Efter første servering gik der 10 timer før der kom noget igen. I flybladet det stod der man kunne få light meals og snacks men det bestod primært af chips og chokoladebarer.

Vel ankommet til London oplevede vi kontrasterne
 ved at komme fra sommer til vinter. Vi gik rundt i t-shirt og shorts og alle andre havde vinterfrakker og store støvler da det var begyndt at sne. Så klokken 6.55 var vi meget klar til at tage det sidste stykke til København. Denne del gik helt godt og vi så vores eget hus ved indflyningen til København.

I københavn kom farfar og hentede os i ankomsthallen da han skulle hente vores gamle klapvogn. Det viste sig at den nye så ikke var kommet med hjem så det er svært at rejse med klapvogn :-o

I københavn stod hele familien med flag og ventede på os. Vi tog til Vindinge hvor der var dækket op til påske brunch. Efter et par hyggelige timer var det tid til en dejlig middagslur i vores egne senge.

Auckland (17-19.  marts)

Så har vi fået afleveret camperen og er kommet til Auckland. Vi bor på et dejligt hotel lige i Sky Tower og har en lækker udendørs pool på hotellet med udsigt til Sky Tower. Vi gider faktisk ikke rigtigt lave andet en at daske rundt på hotellet, gå i poolen og ellers gøre klar til hjemturen. Tirsdag aften fik vi aftensmad på værelset og ungerne syntes det var meget spændende med det her Room service. Om onsdagen fik vi det helt store morgenkomplet på værelset med pandekager, røræg, bacon o.s.v. . Senere gik vi en tur ned til havnen og var vi oppe i Sky Tower og så den meget flotte udsigt over hele Auckland med vulkanerne i baggrunden.

Papamoa Beach (12-17. marts)

Tjah, hvad kan man sige. Afslapning og afslapning. Vejret har været noget omskifteligt: regn, overskyet og blå himmel, men bølgerne er her altid, hvilket ungerne synes er rigtigt sjovt og heldigvis har der været mest sol. Ellers går tiden med hygge og afslapning – her er en dejlig legeplads og hoppepude, så børnene får brændt noget energi af. Katrine er blevet rigtig modig på hoppepuden. Og ellers nyder vi den sidste sol inden vi skal hjem til det forårskolde Danmark.

Rotorua – Papamoa Beach (12. marts)

Inden vi helt forlod Rotorua skulle vi lige besøge den lokale park, hvor der er rigtigt mange boiling mud pools. Ligesom på campingpladsen er der mange ”dødningehovedskilte” for hvis man kommer for tæt på kan man få en klat kogende mudder i hovedet og det er sikkert ikke rart.

Turen til Papamoa Beach, hvor vi vil tilbringe de sidste dage i camperen, gik gennem kiwiland, hvor der var kiwitræer/buske overalt. Turen tog kun lidt over 1 time så vi ankom lige før frokost. Pladsen ligger lige ned til havet og fra vores plads på toppen af en skråning har vi en fantastisk udsigt.

Ligesom i Australien er gåselen til børn rimeligt udbredt i New Zealand, men som sagt så kører de heller ikke altid efter bogen hernede :-o

Tongariro – Rotorua (11. marts)

I overskyet vejr var det tid til at finde Rotoura og de varme kilder. Køreturen var uden den store dramatik, men som vi nærmede os Rotorua begyndte det at lugte som rådne æg. Kilderne er nemlig svovlfyldte og stinker forfærdeligt, men det er noget man vender sig til. Vel ankommet til pladsen måtte vi lige i dens pool samt dens egne varme mineralbade, hvor vandet var hentet direkte fra undergrunden. Det var en sjov oplevelse og kilderne er nærmest kogende så man skal passe på med bare at hoppe i vandet da det kan være tæt på kogepunktet. Efter badet skulle vi finde de lokale ”boiling mudpools” som lå på campingpladsen. Her kunne man se kogende mudder boble lystigt og stinke noget så forfærdeligt. Spændende men lugtende! Dagen bød på endnu en tur i poolen og mineralbadene.

Paekakariki – Tongariro (10. marts)

I dag satte vi kursen mod Tongariro Nationalpark med dens 3 aktive vulkaner. Igen ændrede landskabet sig til at være mere fladt og med mange flere byer undervejs. Noget spøjst noget er at der er rigtigt mange dyrlæger som ligger alle steder men de har selvfølgelig også millioner af får og kvæg. Langs vejen er der, ligesom i Australien, mange vejkors der angiver en ulykke med dødelig udgang. Så selvom de fleste kører pænt så er der rigtigt mange der bare racer afsted på de relativt små veje. Jo nærmere vi kom Tangariro jo flere bjerge så vi. Vel ankommet til campingpladsen, med udsigt til alle 3 vulkaner (dog med lidt skydække) sidder vi og kigger ud på den barske natur.

Her på nordøen er der langt flere politipatruljer på vejene og vi har set rigtigt mange biler holde i siden med en blinkende politibil bagved, så det er bare om at køre pænt, hvilket New Zealænderne selv har lidt svært ved.

Picton – Wellington - Paekakariki  (9. marts)

Så er det tid til den sidste sejltur i denne omgang. Sejlturen fra Picton til Wellington gennem Quen Charlottesound og over Cook strædet var en utrolig flot sejltur som minder meget om Oslo bugten men i en meget større målestok. Selve sejlturen forløb stille og roligt og vi ankom til Wellington tidligt om eftermiddagen. Vi tog direkte til Te Papa museet som er deres nationalmuseum men bestemt ikke så støvet som sådanne kan være. De har en masse interaktive fortællinger om vand, ild, vulkaner, jordskælv, menneskets ankomst til New Zealand o.s.v. Meget flot og spændende for børnene. Herefter kørte vi mod nord for at finde et sted at overnatte.

Som en lille fodnote kan bemærkes at selv mellem syd- og nordøen skal man være sikre på at der ikke overføres noget der ikke skal overføres. Der var flere skilte med at hvis man havde været i skove, søer og floder skulle man rengøres!

Kaikoura – Picton (8. marts)

Solen er rigtigt kommet frem nu. Efter en nat med mange godstog (Campingpladsen er lækker men har hovedvej 1 i forhaven og togbanen og en helikopterplads i baghaven!) var det tid til at  vende næsen mod nord og byen Picton. For børnene er det dagens højdepunkt hvis vi passerer et tog på vejen. Inden vi tog afsted måtte vi lige ned til stranden og se Stillehavet endnu engang. Her var vi så heldige at se en flok delfiner boltre sig i vandet ud for kysten. På vejen mod nord har naturen ændret sig fra at være meget grønt og klippet til at være bakker/pukler (stadigvæk bjerge men ikke som vi kender dem) som er gule og afsvedne. På vejen passerede vi også en bro som fortalte at det er et jordskævlsområde for der blev lavet seismisk styrkelse af broen! Jo tættere vi kom på Picton jo flere vinmarker var der. Marlborough Sound er et meget stort vinområde. Vel ankommet i det flotteste solskin måtte vi en tur i poolen for at blive kølet af. Nikolaj og Mor lå også og slikkede solskin. Denne her Campingplads er væsentlig hyggeligere end flertallet her i New Zealand.

Kaikoura (7. marts)

I dag var en rigtig slappe dag hvor vi sov længe og tog den med ro. Om formiddagen var vi i poolen, vi spiste frokost på en seafood biks hvor Jeanett fik Crayfish og vi andre burger. Om eftermiddagen skulle Henrik og Nikolaj have været på Hvaltur men den droppede vi da vi havde mere brug for at dase i solen (som endelig er kommet rigtigt frem) og bade i poolen. Så i dag er der ikke sket så meget.

Rangiora - Kaikoura (6. marts)

Vi var tidligt oppe og afsted og efter en tur med meget vejarbejde gennem grønne bakker og bjerge samt en flot kyststrækning det sidste stykke, kom vi til Kaikoura ved middagstid. En rigtig dejlig campingplads med legeplads, hoppepude og opvarmet pool. Nikolaj og Jeanett lå og dasede ved poolen, mens Katrine sov og senere var vi på legepladsen. Det er endelig blevet mere lunt og noget sol, så det er dejligt.

For de Tønderfestival kendte kan vi sige at vi passerede Fiddler’s Green Wineyard på vejen!

Om aftenen var Nikolaj og Henrik en tur i spillebulen.

Lake Tekapo - Rangiora (5. marts)

Da Katrine sov lidt uroligt om natten fik Henrik kigget på stjernehimlen som skulle være en af verdens smukkeste, hvilket også har betydet at Canterbury universitetet har anlagt et stort stjerneobservatorium nær byen.

Om formiddagen fik vi en af de helt store oplevelser. Vi tog på en flyvetur fra Lake Tekapo rundt om Gletcherne og Mount Cook. Vi var så heldige at være alene i et lille 7 personers fly (ok, der var en pilot med!). Det var helt fantasktisk og kan ikke besrkives med ord.

På vejen fra Lake Tekapo så Henrik en Kea (en NZ ørn).

Nu er vi vel ankommet til Rangiora på en spøjs campingplads hvor man parkerer på kryds og tværs blandt fastliggere med haver og hængekøjer og vi har får i baghaven, men det er bare et overnatningssted før vi kører videre.

Queenstown – Lake Tekapo (4. marts)

Igen en dag med sol J. Vi var lidt pressede om morgenen for Nikolaj skulle hoppe på en bungy hoppepude og Henrik skulle lave sit rigtige bungy jump klokken 12.00. Men vi nåede det hele så Henrik fik sprunget sine 43 meter fra Kawarau Bridge hvor de første spring blev foretaget.

Inden vitog afsted snakkede vi med en ekspsdient som fortalte at for en uge siden havde der været 30 grader men nu var efteråret kommet L

Queenstown er en rigtig adventure by hvor man kan købe alle tænkelige og utænkelige action oplevelser.

På vejen til lake Tekapo fik vi rigtigt set at New Zealand er bjerge og søer -  en meget flot tur. Da vi passerede Mount Cook på afstand kunne vi se at det snedfald der kom mens vi var der havde fået følgeskab af flere andre for der var noget mere sne end da vi tog afsted sidste gang.

Queenstown (3. marts)

Solen skinnede for en gangs skyld da vi vågnede men det var stadig meget koldt. Om formiddagen tog vi med Gondol banen op på toppen af det lokale bjerg. En flot tur som vi alle nød. Om eftermiddagen tog Jeanett og Nikolaj afsted for at sejle Jetboat på Shotover River. Det var en sej tur med fuld fart og 360 graders spin.

Te Anau - Queenstown (2. marts)

Regn, regn, regn...... I dag pakkede vi sammen og kørte til Queenstown, hvor vi ankom ved 12-tiden. Vi hyggede i camperen  og om eftermiddagen en tur ned i byen. Her i NZ ligger campingpladserne inde i byerne, så der er tæt på alting i forhold til i Australien – til gengæld ligger man også meget tæt..... (hvis man er heldig er der 1½ meter til de andre vogne omkring en), Man kan mærke at vi er kommet til de sydligere himmelstrøg for nu er her lyse aftener. PÅ vej ud af Te Anau hørte Henrik en lokal fortælle at hun kun havde oplevet at se Milford Sound én gang i flot solskin eller havde det været overskyet/regn de andre gange.

Noget spøjst er at alle broerne hernede – både store og små - er nummererede! Vejkvaliteten er generelt bedre end i Ausraelien men ikke noget at prale af efter dansk standard.

Te Anau (1. marts)

Regn, regn, regn...... Vi sov længe og dovnede. Op ad formiddagen fik vi dog regntøjet på og gik på legeplads og spiste frokost i byen. Så klarede det heldigvis op, så vi fik også spillet mini-golf. Da Katrine sov til middag var Nikolaj ude at køre i pedal gokart – det var sjovt. Om aftnenen var vi en tur i spa og så begyndte det at regne igen.......

Te Anau (Milford Sound) (29. februar)

I dag skulle vi  på tur til Milford Sound. Vi blev hentet på campingpladsen kl. 8.20 og kørte så til Milford Sound. Turen tog små 3 timer og undeejjes var der stop hvor vi kunne tage nogle flotte billeder. Det er et meget smukt område. Det stod ned i stænger – det gjorde så, at der var masser af vandfald ned af bjergene (der var flere hundrede vandfald som kun ”falder” når det regner), så det var rigtig flot. Så var vi ude at sejle på fjorden med Red Boat Cruises. Vi så delfiner svømme i vandet og så en masse vandfald og flot natur. Nikolaj var meget fascineret af, at kaptajnen sejlede ”ind i” vandfaldene. Sidste år havde været et nogenlunde tørt år – det havde ”kun” regnet i 193 dage og i alt 7,6 meter (det regner eller sner normalt 2 ud af 3 dage)!!!!! En flot sejltur og retur til campingpladsen ved 17-tiden. Resten af aftenen hyggede vi i camperen og lyttede til regnen!

Dunedin – Te Anau (28. februar)

I dag var der afgang fra Dunedin og videre mod Te Anau. Vi skulle dog lige forbi stationen i Dunedin og tage nogle billeder – det er en meget flot station og købe nogle souvenirs. Vi kom til Te Anau om eftermiddagen i flot solskinsvejr. Vi gik en tur i byen og fik en is og slappede ellers af i det dejlige vejr.

Dunedin (27. februar)

Vi var tidligt oppe – Katrine var allerede klar kl. 6.15!!! Vi kørte til Otaga Peninsula ad en meget smal og snoet kystvej (25 km på en time), og tog på en sejltur, hvor vi så pingviner, albatrosser og søløver i deres naturlige omgivelser – meget spændende. Så retur til Dunedin jernbanestation, hvor vi var ude at køre med den historiske jernbane Taieri Gorge gennem bjerge og over viadukter. Katrine charmede en familie fra Thailand, som tog en masse billeder af hende og Nikolaj fandt sig en ven fra Danmark og de hyggede sig på hele togturen. Nikolaj var forundret over, at der kun var én puffer og syntes det var meget spændende at køre over broerne og viadukterne – især at stå ude på togets platform og kigge ned på skinnerne. Vi var hjemme på campingpladsen ved 19-tiden og efter lidt mad, blev der lige tid til en dukkert for Nikolaj og Far.

Mount Cook – Dunedin (26.februar)

Hvis vi troede at det var koldt om natten ved Lake Tekapo fandt vi ud af at det kunne blive meget koldere. Da vi vågnede om morgenen var det hundeslædekoldt selvom vi havde nattøj og det hele på. Vi fik pakket sammen og sat kursen mod Dunedin (som betyder Edinbourgh på gællisk). Ude af bjergene og nede ved kysten ændrede naturen sig igen til blomster og det hele.  Noget vi synes der er lidt spøjst er at i Australien kostede Diesel mere end Benzin – her er det omvendt ligesom i Danmark. Vel ankommet til Dunedin fik vi booket vores togtur og sejltur til i morgen. På pladsen fik far og Nikolaj sig en svømmetur mens mor badede Katrine. Vi sad udenfor og spise og nød solnedgangen indtil det blev for koldt.

Lake Tekapo – Mount Cook (25.februar)

Uha-da hvor det var koldt om natten, men vi overlevede. Idag skulle vi en lille tur på kun 100 km til Mout Cook. På vej dertil kunne vi se de sneklædte tinder nærme sig. Desværre blev det noget overskyet da vi kom frem, men det var utroligt smukt at se alle de mange tinder der omkransede Mount Cook by. Vi kørte ned til Campingpladsen og fandt en smuk plads med udsigt til bjergene. Det var ret fedt at sidde her og kigge rundt på alle bjergene deromgav os.

Christchurch – Lake Tekapo (24. februar)

Så var det igen tid til at vi skulle køre camperen afsted. Vi satte kursen mod Lake Tekapo i et flot solskinsvejr. Turen bød på nogle små stigninger og ellers ret flor natur. Kort efter frokost ankom vi til Lake Tekapo som er helt fantastisk smuk. Krystalblåt vand og flotte bjerge – superb! Resten af dagen gik med afslapning og gåture i det flotte vejr.

Christchurch (23. februar)

I løbet af natten kom en byge så vi kunne ikke undgå at tænke: ”ikke mere regn!”. Men heldigvis skinnede solen da vi vågnede så det var dejligt. Efter at vi gjorde udpakningen færdig tog vi med bussen ind til selve Christchurch (og var et smut genne St. Albans – den i England er noget kønnere!) hvor vi så Katedralen, pladsen ved katedralen, Victoria Square o.s.v. Vejret er noget anderledes her – meget som en god dansk sommer. Vi syntes vejret var godt og var i shorts og t-shirs, men de fleste andre gik i lange bukser og striktrøjer – mærkeligt!!! Ellers stod dagen på afslapning og en tur i poolen.

Brisbane & Christchurch (22. februar)

Oouch hvor var vi tidligt oppe! K. 04.15 ringede uret. Lidt yougurt til ungerne og et bad os så ellers afsted til lufthavnen. Indcheckning gik forholdsvis smertefrit og så skulle vi ellers finde lidt morgenmad (pandekager med sirup og is – lækkert kl. 6 om morgenen, syntes børnene og Jeanett). 07.45 fløj vi og landede 3.20 timer senere og med en tidsforskel på 3 timer var klokken blevet 14.05. Hvis vi trode at de var emsige i Australien med at tage ting med ind så var New Zealand værere. Nikolajs støvler, som de så på indrejse røntgenmaskinerne, måtte lige checkes for om der kunne være farlige ting på. Men vi kom dog gennem uden yderligere problemer. Efter lidt ventetid og en opringning kom camperfirmaet og hentede os. Denne her camper er lidt mindre og lidt anderledes indrettet. Katrines stol kan kun sidde på forsæddet så nu må vi se hvordan det går. Vi valgte at køre til den nærmeste campingplads for at  få købt ind og pakket ud. Ungerne er lidt skæve da det har været et par lange rejsedage og så en tidsforskel på 3 timer men det hele er gået fint. Efter at have været meget alene i Australien er her noget mere tætpakket – nærmest som en god sommerdag på Bellevue. Vores camper skulle klemmes ind mellem et par træer så der kun var 10 cm på hver side. Det er højsæson!

Heron Island & Brisbane (21. februar)

Natten var godt nok lummer så den lille sov ikke så godt. Til gengæld var det er meget smuk morgen og det er meget varmt. Det er også dagen hvor Heron Island skal forlades så morgenen bestod af pakning og klargøring. Og så skulle vi ellers slå 4 timer ihjel indtil vi skulle med båden som vi jo var lidt spændte på. Men det blev en meget smuk og rolig sejltur – på ingen måde at sammenligne med udturen. Vi fik set både hajer og skildpadder i vandet og en masse små fisk der svømmede under båden. Vel ankommet til Gladstone (hvor vi skulle stille urene 1 time tilbage da Heron er på sin egen tid!) gik det raskt mod lufthavnen og flyet til Brisbane. Flyturen foregik stille og roligt. Nikolaj syntes det var meget spændende, at vi fik snacks i flyet!!

Hotellet i Brisbane var ret dårligt og de virkede lidt ligeglade med os da vi kom og brokkede os over vi havde fået et ryger værelse. Brisbane såkønnere ud i godt vejr, men der er stadig alt for meget trafik efter vores smag.

Heron Island (20. februar)

I dag er det blevet godt, varmt og stille i vejret så Henrik og Nikolaj kunne både snorkle i poolen og på revet, hvor der var mange, bl.a. zebrafisk. Nogen af de andre så både hajer og rokker. Senere fik vi også en gåtur på revet. Om aftenen var vi igen på skildpaddetur og igen så vi en af de voksne skildpadder på stranden. Det var også en aften hvor vi for en gangs skyld kunne se den flotte stjernehimmel, hvilket vi ikke har været forvænt med!

Heron Island (19. februar)

Efter morgenamden gik Henrik og Nikolaj ned for at leje snorkeludstyr. Først skulle det prøves i poolen for lige at finde  ud af hvordan man gør. Da vandstanden var meget høj og det blæste udskød vi snorkling på revet til senere på dagen. Men da vinden havde lagt sig var det blevet lavvande og det var svært at snorkle så det blev til en gåtur ude på revet og på stranden og igen lidt snorkling i poolen. Heron Island er det sted hvor vi har mødt flest danskere på trods af at der kun kan være ~200 gæster.

Heron Island (18. februar)

Morgenmaden er fra 7.30-9.30 så det var godt at Katrine sov til 7.00 i dag for hun er gerne sulten når hun vågner. Her på øen kan man nemlig ikke bare få noget at spise når man er sulten. Næææh, der er frokost 12.30-14.00 og aftensmad 18.30-20.30. Take it or leave it, men man kan ikke så godt leave it for så må man sulte!

Vi prøvede at booke en tur med deres semi-sub glas båd med den var i stykker så det kunne man ikke, hvilket er lidt surt da Katrine ellers kunne have set revet på den måde. Henrik og Nikolaj skal snorkle fra stranden i morgen, så her ser vi måske nogen flotte fisk. Vi bor stort set oven  på revet  hvilket også gør at det er koralsand der er på stranden.

Formiddagen fik vi til at gå med en gåtur på den ene strand på øen og der er vildt flot selvom det er overskyet.

Om eftermiddagen (~17.00) gik vi på skildepaddejagt på stranden. Desværre kom vi 5 minutter for sent til at se de små nyudklækkede skildpadder finde vej til vandet, men vi fik da set en unge som var fanget af en måge men slap fri igen. Om aftenen prøvede vi igen og var så heldig at få set en voksen skildpadde, der havde fået lagt æg, vende om og finde tilbage til vandet. Det var lidt mørkt men man kunne godt se den.

Gladstone & Heron Island (17. februar)

Vi vågnede (tidligt) til lidt overskyet vejr. Ligesom i Brisbane skulle vi have morgenmad i restauranten, hvilket børnene syntes var meget spændende. Vi fik opdelt baggagen i det der skulle med til Heron Island og det der skullle opbevares. Da vi jo kørte direkte til hotellet i går måtte Henrik en tur til lufthavnen for at aflevere bilen (603 km). Det tog lidt tid at komme tilbage da taxaerne ikke hænger på træerne i Gladstone. Men Henrik hørte dog at mange byer på østkysten havde fået den normale årlige nedbør i løbet af nogen få timer til et par dage og at der stadig kom mere regn – lidt surt for os!

Da vi kom ned til Marinaen og fik checket ind blev vi anbefalet at tage søsygepiller da det blæste en del. Vi tog heldigvis allesammen piller for det blev en værre tur. Bølgerne og vinden gik mod land og båden skulle ud til øen så den hoppede og dansede så selv den værste rutchebane var vand ved siden af. Heldigvis sov ungerne hele vejen for Jeanett kunne ikke lide turen og Henrik var blevet lidt søsyg uden dog at måtte ofre morgenmaden som en del andre passagerer. De fortalte dog også da vi kom frem at denne her tur havde været en af de værre og at turen hjem ikke vil blive slå slem da vi skullle ride på bølgerne indad – nu må vi se!

På vej herover viste de en dokumentar om Heron Island og det var faktisk en dansker, Kristian poulsen, der gjorde øen til en udflugts- og feriemål.

Da Nikolaj fandt ud af at man også kunne komme med helikopter blev han sur over at vi kun havde sejlet.

Det er en meget lille ø, men utrolig smuk – selv når vejret er overskyet.

Hytterne ligger godt gemt inde mellem træerne og der er fugle overalt og de larmer så meget at der er ørepropper på værelserne – men det er fuglenes ø så må vi mennesker bare indrette os!

Her er kun én bar og én restaurant så man spiser der hvor man kan for man kan heller ikke købe noget mad i butikken – et rigtigt resort.  Og til aftensmaden får man tildelt et mødetidspunkt som skal overholdes. Vi kom 4 minutter før vores mødetidspunkt og blev bedt om at komme igen.

Da vi passerede baren spurgte Katrine hvad det var og fik at vide at det var en bar. Så når hun ser baren siger hun ”Et BARn er ført i .....”.

Noosa & Gladstone (16. februar)

Så er det igen skiftedag. Taskerne skulle pakkes og vi skulle lige forberede os på at pakke til de næste dage på Heron og vejen til New Zealand.  Ved udcheckningen mødte Henrik en dansker som var på ferie med kone og barn på 3 måneder. Alt deres bagage var ikke kommet frem så de havde kun det de havde haft i håndbagagen, så vore klapvogn var småting. En kiwi fortalte at det altid skete med Quantas!

Vejret viste endelig fra den gode side så vi tog på stranden efter at vi havde checket ud. Det var ret fedt og varmt. Ungerne, specielt Nikolaj, syntes det var ret fedt at bade i bølgerne men også lidt forskrækket over at de er så kraftige at man bliver væltet omkuld. Men sjovt var det! Det er ikke mange australiere man ser ligge på stranden – de søger pænt skygge når de ikke er i vandet.

På stranden forgik også den årlige outrigger sejlalds mellem de store strande på Sunshine Coast og Gold Coast, og det er noget de går op i.

Om eftermiddagen satte vi kursen mod Gladstone (med røde skuldre og ryg til mor og far) hvor vi ankom efter mørkets frembrud og fik fundet frem til hotellet.

Noosa & Fraser Island (15. februar)

I dag stod dagen på udflugt til Fraser Island så det var tidligt op (5.45). Vi blev hentet på hotellet af en sej 4-hjulstrukken minibus som skulle køre os ud til Fraser Island. På vej mod stranden (hvorfor køre på vejene, når man kan køre på stranden? Hastighedsgrænsen var på 80km/t, mens på Fraser var den 100 km/t) stoppede bussen op, for på vej over vejen var en 2 meter lang pythonslange. Alle skulle ud og tage billeder af dyret. Havde det været en Brown Snake havde de ikke lukket os ud så det tyder på at det var godt at vi droppede strandturen i Byrons Bay. Dagen bød på mange oplevelser. Vi kørte 80 km/t på stranden, vi så slanger, dingoer og endelig vilde kænguruer. Man forstår godt hvorfor man skal have 4WD når man besøger Fraser og at man skal have lidt erfaring for de gode veje vil være kategoriseret som ufremkommelige i Danmark. Ved frokost tid gjorde vi hold ved Lake Mackensie som er en stor ferkvandssø som helt ligner de Caribiske strande og her fik vi tid til en dukkert inden vi skulle have lidt BBQ til frokost. Under frokosten spadserede der en ret stor Guana rundt mellem os og da der samtidigt var et filmhold fra ABC (Var ved at lave en dokumentar om Fraser) tilstede kom mor og ungerne til at være stjerner mens de kiggede på Guana’en. Produceren syntes at Katrine (nok nærmere hendes lyse hår) var så bedårende at hun måttE filmes. Efter frokosten skulle vi på en kort Rainforest Walk og så var det ellers hjemad mod Noosa. Dagen blev lidt lang og med meget køretid så det var hårdt for ungerne og alle sov tidligt.

Noosa (14. februar)

I dag havde vi satset på lidt solskin så vi kunne få en dag på stranden. Det var som sædvanligt regnvejr så vi besluttede os til at shoppe i selve Noosa. Efter indkøb og frokost tog vi tilbage til hotellet for at slappe lidt af og håbe på lidt bedre vejr. Det gode vejr fik vi aldrig men godt nok til et par ture i poolen og et beøg på Noosa Harbour Marina. Her så vi et godt spisested som vi forsøgte at komme ind på om aftenen men da det er Valentines Day var alt booket så vi gik ind til naboen hvor vi fik rigtig lækker mad – og ungerne spiste mere end forældrene. Det er vist ikke sket før.

Brisbane & Noosa (13. februar)

Solen kom igen frem. Da vi checkede med Hertz hvornår vi kunne hente bilen viste det sig at reservationen var annulleret så det måtte vi lige ordne først. Vi gik allesammen ned til Hertz og hentede bilen, en Toyota Camry med automatgear og fart pilot. Tilbage på hotellet kunne vi lige få alle taskerne og klapvognen klemt sammen i baggagerummet og så gik det ellers mod Noosa. På vejen passerede vi Steve Irwings Australia Zoo men besluttede at springe den over da børnene sov. Køreturen var en hel anden oplevelse end at køre med Camper. Nu kunne vi snakke sammen allesammen uden at skulle overdøve bilens skramlen.

Vi ankom til Noosa ved middagstid og fandt et sted at spise frokost. Pu-ha, her er varmt. Man kan godt se hvorfor Noosa kaldes Australiens Cannes. Hotellet lå uden for selve Noose Heads og vi fik vores lejlighed med udsigt over en af de tre pools. De skulle jo prøves da vi lige var landet og fundet badetøjet. Vi fik også en aftendukkert i det obligatoriske regnvejr, men heroppe nordpå er regnen varm så det gjorde ikke så meget selvom det foregik i skumringen.

Camper & Brisbane  (12. februar)

Sidste nat i Camperen bestod af et kraftigt regnvejr men klog af skade havde vi pakket alt sammen om aftenen så vi undgik alt for meget vådt! På vej mod Brisbane måtte vi lige ned til Australiens østligste punkt Cape Byron hvor vi gik en tur på stranden i småregn som ikke så ud til at genere de lokale der også var på spadseretur eller surfede i de store bølger. Videre mod Brisbane kom der mere regn men vi stoppede i Surfers Paradise (et mini Florida) hvor det heldigvis næsten stoppede med at regne så vi kunne tage på tur på stranden og se de meget store bølger som de mange surfere nød.

Vel ankommet til Brisbane (efter 1.002 km) tog vi en taxa til hotellet. Taxachafør sagde at det ikke havde regnet rigtigt i de sidste 6 år så de var glade for regnen. Desværre havde der også været en del cykloner og tornadoer oppe nordpå. Han fortalte at Ibis (som hotellet hed) var en fugl med et langt næb og det var den fugl vi havde set på næsten alle campingpladserne undervejs.

Da vi ankom til hotellet og kom op på værelset var Nikolajs kommentar:”De har jo sat sengene i stuen og hvor er spisebordet?!”. Man er jo bedre vant end bare et almindeligt hotelværelse.

Vi gik en tur til Queen Street Mall i regnvejr og fandt et sted at spise. I modsætning til Sydney er her rigtigt meget trafik så det er lidt trist..

Camper (11. februar)

I dag vågnede vi op til det flotteste solskin så vi måtte en tur i poolen inden vi kørte afsted. Der blev også lige plads til en tur i spillebulen og en lille is inden vi tog afsked med Coffs Harbour og satte kursen mod Byrons Bay.

Vi fandt en plads lidt uden for byen og her var der også mange papegøjer ligesom på Hallidays Point. Proceduren var den samme som de sidste dage. På plads med camperen og så en tur i poolen. Vi forsøgte at gå en tur til stranden men da vi så advarselsskiltet med Brown Snakes, syntes Jeanett vi skulle vende om. Også her var der en spillehal som Nikolaj besøgte mens Katrine blev puttet.

Camper (10. februar)

I dag vågnede vi op til det flotteste solskin så vi måtte en tur i poolen inden vi kørte afsted. Der blev også lige plads til en is før camperen vendte snuden mod Brisbane, efter at vi havde kørt en tur med et traktorbiltog – rigtig sjovt, syntes børnene (og Jeanett). Man kan se at vi kommer nærmere det tropiske bælte for skovene og vegetationen ændrer karakter. Det blev en varm dag og først på eftermiddagen fandt vi en plads tæt ved Coffs Harbour hvor poolen var endnu federe end i går – Den har tre vandrutchebaner. Men vi fik også set vores første store edderkop – den var vel 5 cm lang på kroppen. Vi nåede også en tur på legepladsen og en aftendukkert blev det også til. Nikolaj har set en spillehal som vi lige måtte kigge på mens Katrine blev puttet.

Sydney & Camper (9. februar)

Første arrangement var en pooltur. Dagens vejr var småregn og vi skulle jo hente en ny camper så det var lidt trist, men det holdt dog tørvejr indtil vi fik hentet camperen. Turen ud af Sydney tog et par timer og da regnen så kom besluttede vi at køre igennem. Hvis vi mente at vejene i South Australia var dårlige så blev de endnu værre i New South Wales og da det så samtidigt var styrtregn var det en træg køretur. Men vi endte et rigtigt lækkert sted kaldet Hallidays Point på en Campingplads med en lækker pool med bro og det hele og da vi nåede frem skinnede solen så vi måtte jo prøve en svømmetur J Da vi kom vrimlede pladsen med flotte grønne og røde papegøjer.

Sydney (8. februar)

Dagen startede lidt overskyet men dagens første gøremål var igen en tur i poolen. Efter poolen gik vi ned til Darling Harbour for at besøge Sydney Aquarium og specielt deres hajer. Det var en stor oplevelse med deres hajbassin og great barrier reef bassiner. Efter en frokost i Darling Harbour tog vi til Powerhouse Museum hvor vi så ændringerne fra gas til elekticitet. Nikolaj var meget fascineret af dampmaskinerne og de gamle lokomotiver og sporvogne. Dagens  oplevelser sluttede med en pooltur (Nikolaj kan nu både dykke og slå kolbøtter i vandet)  og aftensmad på ”The Meat & Wine Co.” i Darling Harbour hvor mor og far fik Kænguru! Nikolaj smagte det også og kunne også lide det.

Sydney (7. februar)

Igen i dag vågnede op til flot solskin og igen i dag måtte vi en tur i poolen inden dagens tur som gik til Taronga Zoo. Vi tog en båd fra Darling Harbour ud til Zoo og en svævebane op til selve Zoo. Svævebanen førte os ind over elefant buret og andre spændende steder. Denne Zoo er helt fantasktisk flot. Man føler slet ikke man er i en Zoo da der er grønt over alt med store palmer der gør at man ikke føler sig i en aflukket have men i den vilde natur. Her kan man også komme tæt på kænguruer, Emu’er og andre af Australiens dyr – de er selvfølgelig i en form for bur men man går rundt blandt dem! Ved middagstid fik vi igen en meget stor tropebyge så vi måtte købe regnponchoer. Nikolaj er meget glad for sin! Denne Zoo er så fantastisk at den skal opleves og ikke beskrives. Selvom vi tog tidligt derud løb tiden alligevel af med os så vi måtte skynde os til til færgen. På vej hjemover åbnede sluserne sig igen men det stilnede heldigvis af inden vi kom tilbage til byen.

Vel tilbage på hotellet måtte vi skylle dagens støv af i poolen.

Vi var ude og spise på en spansk restaurant i aften og fik dejlig mad. På vej hjem fik vi igen en af de her tropebyger som regner så meget at alt svømmer.

Vi får desværre ikke mulighed for at mødes med Charlotte Norre da hun er i Danmark.

Sydney (6. februar)

Vi vågnede op til det flotteste solskin og efter en dukkert i poolen tog vi på rundtur. Vi gik fra hotellet ned til Cirqular Quai hvor vi tog på en havnerundfart med Captain Cook. Det var ret flot at se Sydney fra vandet og kigge ind over operaen og broen og alle de andre ting. På vejen besluttede vi os for at stå af ved Watsons bay hvor vi spiste frokost – ungerne fik Fish and Chips og vi gamle fik a Box of Prawns. Efter frokost dyppede vi tæerne i det lækre vand og Nikolaj lavede diverse floder i et lille vandløb. Det var sjovt.

Efter at vi kom tilbage til havnen tog vi en tur hen til Operahuset som er meget stort . her opdagede vi at ”sejlene” ikke er hvide men består af forskellige slags farvede kakler. En meget smuk bygning som på sin vis er pænest på afstand.

Sydney har en monorail som vi selvfølgelig måtte prøve. Toget var underligt designet idet det bestod af ”kabiner” med 8 siddepladser og en smule ståplads. Og det er stort set kun turisterne der kører med det for der var ingen der stod af og på undervejs, men kørte ”en hel omgang”.

Vel tilbage på hottellet skulle vi dyppes igen. Det var rart med en kølig dukkert oven på en dag med storby sightseing.

Her til aften har Nikolaj ageret Cirkusdirektør og lavet cirkus med Katrine og mor – far var tilskuer.

Nu er det igen begyndt at regne og de lover lidt blandet vejr i morgen. I fjernsynet har de også vist billeder fra en masse steder som er oversvømmede så der er åbenbart mere nedbør end normalt mange steder hernede.

Camper og ankomst Sydney (5. februar)

Igen i Nat stod det ned i stænger og det blev bare ved. Det gjorde vores pakning af baggage og rengøring af Camperen noget besværlig. Henrik måtte ud i skybruddet for at tømme toilet, Waste water og fylde vand på tanken. Han blev ikke bare våd, men rigtig våd! Det regnede så meget at selv fastliggerne måtte ud og videofilme de oversvømmede veje og pladser.  Vi fik dog pakket det meste og satte kursen mod de sidste 150 km til Sydney. De gik bestemt ikke stille af sig! Allerede på vejen i Nowra var der flere steder meget vand på kørebanen og i byen Barry måtte politiet dirigere trafikken da en flod var gået over sine bredder. Man blev ledt over i hold med en førerbil fra vejvæsenet til at vise det bedste kørespor. Vandet stod flere steder over 1 meter over vejbanen og med en frigang på ½ meter skulle der ikkke så meget til før man druknede motoren. Vi kom over i god behold. Senere oplevede vi flere mindre oversvømmelser af vejene. De fleste steder var marker og haver blevet til en lokal fiskesø. Py-ha

Tættere på Sydney stilnede uvejret dog af så vi de sidste 50 kilometer kunne køre i tørvejr. Efter afleveringen af Camperen (vi fik kørt 2.835 km på 10 dage!) tog vi en taxa til hotellet og en meget lækker 3 værelses lejlighed med ”bryggers” og 2 badeværelser. Super! Vi startede besøget i Sydney med et besøg i hotellets pool hvor vi hyggede os indtil Katrine faldt i vandet L

Da vi fik rent tøj på gik vi en tur ud i byen for lige at få rørt os lidt og opdagede at vi bor kun en stenkast fra Darling Harbour så her indtog vi aftensmaden. Dagens kuriositet var at den første person vi snakker med i Sydney udover hotelpersonalet var en dansk tjener J Vi fik gået rundt om Darling Harbour og Nikolaj var meget interesseret i den Monorail som kører rundt om havnen.

Aftenen sluttede med putning og tøjvask.

Camper (4. februar)

I løbet af natten blev det troperegn og det væltede stadig ned om morgenen så vores stole og sandaler var gennemblødte. I Eden liggger et Hvalfangermusseum som vi besøgte og det var en spændende oplevelse. Regnen stod stadig ned så vi vendte næsen mod Sydney. På vejen forsøgte vi at komme til Pebbly Beach for at se National parken og kænguruerne men måtte vende om da vejen dertil ikke egnede sig til en 4 tons camper når det var regnvejr. Videre mod Sydney kørte vi fra mod Jervis Bay for at checke overnatningsmulighederne her og for at høre om man kunne se delfiner. Desværre var tingene mere spredte en guidebogen havde angivet og da vi skulle gøre camperen klar til aflevering næste dag besluttede vi os til at køre videre da vi ikke havde så meget tid, men man bør planlægge med 1-2 dage i dette område. Vi kørte videre mod Nowra hvor vi, i regnvejr, fandt en plads at overnatte på. Vi fik noget aftensmad hos naboen – den lokale MacD.

Camper (3. februar)

Fra Sale gik turen videre over mod østkysten. Vi havde valgt Eden som mål og da vi ikke rigtigt syntes der var det helt store at se på vejen kørte vi tidligt for at nå frem til Eden og pladsen som havde pool. Undervejs passerede vi en del skilte der viste hen mod de Australske skisportsstæder i Snowy Mountain.  Vi ramte kysten ved Lakes Entrance som så ret hyggelig ud – men dog meget turistet. Vel ankommet til Eden fik vi provianteret og fundet pladsen. Efter en forfriskning fiiik vi en dukkert i poolen. Efter poolen gik vi en turtil stranden hvor vi beundrede de meget store bølger og vi måtte alle ud og soppe og prøve vandet som ikke var specielt koldt. Selv Katrine syntes det var sjovt med de store bølger som pjaskede på hende. For en gangs skyld er der en varm aften som gør det fornøjeligt at sidde ude, men det er vi også de eneste der gør. Alle andre holder sig meget inde i deres telte/vogne efter klokken ~19.00.

Camper (2. februar)

Nu er det slut med Great Ocean Road. Dagen i dag  var en rigtig ”transportdag” men dog med et indlagt besøg i Ballarat som har en Guldgraverby (Sovereign Hill)hvor man kan se hvordan guldgraverne levede og også prøve at køre i dilligence o.l. Herfra gik turen videre mod Melbourne som vi passerede både over og under (en stor bro over forstæderne og en lang tunnel under selve byen). Set udefra så byen rigtig flot ud men vi valgte den fra da børnene nok ikke vill sætte særlig meget pris på en by fyldt med kultur og restauranter. Efter Melbourne fik Camperen fuld skrue og vi endte med at finde en hyggelig plads i byen Sale. Noget morsomt er at man i Australien har cykler på motorvejene – de må køre på ”shoulderen”.

Generelt er deres veje i meget dårlig stand – ujævne og med mange huller. Så det ryster en del når vi kørere.

Camper (1. februar)

Fra Bimbi gik det videre til Apollo Bay hvor vi soppede i havet og Nikolaj nød de store bølger. Selv Katrine fik våde fødder og syntes det var sjovt. Apollo Bay er en hyggelig lille badeby hvor vi gik rundt og nød byens hjemmelavede is - lækkert. Efter Apollo Bay forsatte vi af Great Ocean Road med fantastiske kyststrækninger og maleriske udsigter. Dagen endte i Angelsea på en rigtig turistplads med pool og det hele,  så vi fik også badet i dag! Der var også en meget stor hoppeborg som hele familien fornøjede sig med.

Camper (31. januar)

Så skulle vi endelig mod Great Ocean Road!!! Vi kørte til Port Fairy – en rigtig hyggelig fiskerby, hvor vi gik en lille tur og fik pandekager, is og chokoladekage til Nikolaj! Videre på Grest Ocean Raod og stop ved de flotte klippeformationer – London Bridge og De 12 apostle. Det var utrolig flot at se disse klipper i det store og bølgende Sydhavet. Så gik det videre i bjergene, hvorefter vi endte på Bimbi Park i Otway Nationalpark, hvor koalerne kravler rudnt i træerne lige over os!!! Dette er rifgtig naturcamp for os – her er koaler, heste, papegøjer , så det er meget spændende for børnene. Her er også slanger – men forhåbentlig møder vi ikke nogle af dem!!!! Til gengæld er der Kookabura fugle og en hel  masse farverige papegøjer som larmer.

Det er ret morsomt at se deres campingvogne hernede. Rigtigt mange af dem er ”bygget” om til sommerhuse hvor campingvognen udgør soverværelserne og så er der en  tilbygning i blik/plat/træ som så gør det ud for en stue. Så der er mange fastliggere med modificerede campingvogne.

Camper (30. januar)

Fra Meningie var det videre mod turen til Sydney og vi kom sidst på eftermiddagen til Narranwong(tæt ved Portland) – også en hyggelig campingplads med en dejlig legeplads. Det var noget køligt og overskyet og om natten regnede det meget kraftigt. Turen gennem bjergene og Mt. Gambier var ret flot men meget kuperet.

Camper (29.  januar)

Så skulle der pakkes sammen for første gang. Vi vendte næsen mod Penneshaw og færgen ti l fastlandet. Fra Cape Jevis gik turen tilbage igen mod Adelaide – det var en flot tur, men også noget kuperet. Vi kørte det meste af dagen og fandt en hyggelig campingplads i Meningie, der lå lige ned til en sø, hvor der var dejligt stille og fredelig og en god legeplads.

Camper (28. januar)

Efter morgenmaden kørte vi mod nationalparken Flinders Chase, hvor vi bl.a. så de flotte ”Remarkable rocks”. Der var også meningen, at vi skulle se kænguruer, men efter den store brand i december, hvor ret meget (18%?) af skoven var blevet brændt af, var der ikke så mange dyr (vi så dog en del trafikdræbte kænguruer, guanaer, wombats (og en levende) o.s.v. Herefter gik turen til Seal Bay, hvor vi gik nede på stranden blandt sælerne – det var en sjov oplevelse.

Det var ikke mange biler vi så da deres lokale sommerferie sluttede denne weekend. Vejene var skiftevis som danske landeveje (dog meget ujævne) og som oftest som danske biveje.

Herefter retur til campingpladsen ved Kingscote.

Camper (27. januar)

Camperen er stor som bare pokker! Ikke at der er plads til alle vores ting i skufferne, men den er lang og høj. Det var med noget besvær at Henrik fik bakset dyret ud i trafikken og så gik det ellers ud mod Saddlebags Rd. efter Anne-Mettes fine anvisninger. Efter noget besvær fandt vi frem til AM og Adrian på deres dejlige vingård.

Her tilbragte vi et par hyggelige timer, hvor vi fik set vingården og fik australske hotdogs – uhhmmmm. Børnene fik hoppet i Esben og Lukas’ trampolin – det var rigtig sjovt.

Om eftermiddagen gik det videre mod Cape Jevis, hvor vi skulle  med færgen til Kangaroo Island. Hvad Henrik ikke vidste var, at han skulle bakke camper’en om bord på en katamaran – en udfordring, han klarede fint!!!

Vovre på Kangaroo Island gik turen til Kingscote, hvor vi skulle overnatte. Vi var alle trætt, for vi sov til kl. 9 næste morgen!!!

Adelaide (25-27. januar)

Vi boede i en dejlig hotellejlighed med 2 soveværelser, stort badeværelse og køkken/stue – Nikolaj synes det var  ”det vildeste luksus”. Der var også en dejlig pool på hotellet, som Nikolaj rigtig nød.  Efter ankomsten til hotellet skulle vi lige falde ned og finde os selv, så vi tog en middagslur der blev lidt længere end beregnet. Henrik måtte lige ud og købe de nødvendigste ting og så var det ellers pooltid. Senere gik vi ud og købte lidt aftensmad og spiste hjemme på hotellet. Og så var det igen sovetid.

Efter en urolig nat med Katrine vågen efter midnat, sov vi længe. Børnene kunne føst vækkes efter frokost. I mellemtiden havde Henrik været ude og købe en klapvogn (priserne var ret høje), så vi kunne komme rundt.  Efter frokost var vi en tur med sporvognen og en tur rundt i det centrale Adelaide – hvor det er svært at finde en isbod. Isen smeltede dog også ret hurtigt. Aftensmaden stod på lidt mexikansk. Efter en rimelig god nat skulle vi pakke og hente vores camper. Det viste sig noget besværligt at bestille en taxa da de nærmest skulle have at vide alting om den adresse vi skulle til.

Turen herned (23-25. januar)

Endelig oprandt dagen, hvor vi skulle afsted på vores 2 måneders rejse. Familien var med i lufthavnen for at sige farvel til os – det var dejligt.

Turen herned var lang! Først var flyet til London forsinket så vi måtte løbe hen til Singaporeflyet. Det blev en lang tur hvor Nikolaj hyggede sig, sov og så film. Katrine havde fået skodlkopper og svært ved at finde ud af tingene og havde det ikke så godt. Men vi ankom dog til Singapore i nogenlunde god stand og vi fik gået en del rundt i lufthavnen inden vi skulle afsted – især synes børnene det var spændende at køre på rulletrapperne. Børnene synes også at Singapore lufthavn var meget flot med springvand m.v., ligesom vi også fandt en legeplads at lege på. Katrine nåede lige en lille lur inden afgang. Desværre kom vi til at vente 1½ time i flyet så da vi endelig kom afsted var Katrine noget træt af tilværelsen. Men vi kom da frem til Adelaide – godt brugte.

Desværre var  klapvognen ikke med og de vidste ikke hvor den var L

Rejseplanen

Dato Fly afgang / Hotel Check-in / Bil Pick-up Beskrivelse
23-01-2008

17:45

BA0819 København - London (ank. 18:55)
23-01-2008 21:15 BA0011 London - Singapore (ank. 17:55)
24-01-2008

22:15

QF0082 Singapore Adelaide (ank. 07:35)
25-01-2008

14:00

Hotel Oaks Horizons Apartments, Adelaide (2 nætter)
Tlf. +61 1800 626 822
27-01-2008

Kea Camper (10 dage)
05-02-2008

16:00

Hotel Medina Grand Sydney (4 nætter)
Tlf. +61 02 9274 0000
09-02-2008

Kea Camper (3 nætter)
12-02-2008

16:00

Ibis Hotel Brisbane (1 nat)
Tlf. +61 7 3237 2333

13-02-2008 Bil til 17-02-2008
13-02-2008

16:00

Australis Noosa Lakes Apartm. (3 nætter)
Tlf. +61 7 5447 1400
15-02-2008 Heldagstur til Fraser Island
16-02-2008

10:00

Hotel Rydges Gladstone (1 nat)
Tlf +61 07 4972 4499
17-02-2008

10:00

Heron Island Resort (4 nætter)
+61 7 4099 4644
21-02-2008

16:30

QF2341 Gladstone - Brisbane (ank. 17:35)

19:00

Ibis Hotel Brisbane (1 nat)
Tlf. +61 7 32372333
22-02-2008

07:45

QF0209 Brisbane- Christchurch (ank. 14:05)

15:00

Pacific Horizon Motorhomes (25 døgn)
17-03-2008

16:00

Sky City Hotel, Auckland (2 nætter)
Tlf. +64 9 363 6000
19-03-2008

13:50

QF0190 Auckland - Sydney (ank. 15:10)

17:00

QF0005 Sydney - Singapore (ank. 21:40)
19-03-2008

22:55

BA0012 Singapore - London (ank. 4:50)
20-03-2008

06:55

BA0812 London- København (ank. 9:50)